Lees alle artikelen van Dennie Drenth.

Performance marketeer bij RED IVY.

cro typen bezoekers

Die website gebruiker hé, waarom koopt die niet?

Jouw website is de plek waar men jouw merk, producten of diensten beter leert kennen en over kan gaan tot actie. Maar niet iedereen gaat over tot actie, sterker nog: iedere website gebruiker heeft een unieke “gebruiksaanwijzing”. In deze blog leg we je uit hoe je hier optimaal op inspeelt.

8 tips om jouw LinkedIn profiel optimaal in te zetten.

LinkedIn is een krachtig zakelijk platform. Maar de vraag is “Hoe kan jij je onderscheiden ten opzichte van de rest?” Door jouw profiel juist in te richten zorg je dat je vindbaar wordt voor potentiële werkgevers, nieuwe klanten maar ook voor het LinkedIn algoritme en in Google. Hoe? Wij geven je 8 tips!

Dit is de invloed van GA4 op jouw online marketing kanalen.

De Google Analytics zoals we hem nu kennen (UA) wordt per juli 2023 namelijk vervangen door het gloednieuwe Google Analytics 4 (GA4). Benieuwd wat dit voor jou betekent? In deze blog nemen we je graag mee langs alle ontwikkelingen binnen GA4 en de impact die dit heeft op jouw online marketing inzet.

Google Analytics 4 properties op een laptop

De verschillen tussen Google Analytics en Google Analytics 4 Properties (GA4).

Wat zijn de verschillen tussen Google Analytics en het nieuwe Google Analytics 4 properties? Ontdek het in dit artikel.

De arbeidsmarkt en social advertising.

In een gigantisch krappe arbeidsmarkt is de juiste kandidaat vinden belangrijker dan ooit. Maar, hoe vind je die? Adverteren in de krant, via via of op social media? Dat laatste is altijd een zeer effectieve manier gebleken. Om de juiste vis te vangen, moet je de jouw advertentie bij de juiste doelgroep krijgen. Zet social advertising in om de juiste mensen te werven.

google ontwikkelingen

Ontwikkelingen in Google tijdens de coronacrisis

Nu corona niet meer weg te denken is in onze samenleving, zien we ook flinke veranderingen in zoekgedrag op Google. Benieuwd naar de trends? Lees dan het artikel.

Social media blog tekst en beeld

Waarom tekst niet belangrijk is bij social advertising?

Een steengoede social media advertentie is goud waard. Logisch dat je daar veel aandacht aan besteed. Het speuren naar het juiste plaatje en de juiste tone of voice, gevatte zinnen, misschien een woordgrapje. Maar wat nou als ik vertel dat de tekst die boven jouw afbeelding staat helemaal niet zo belangrijk is.

Haal meer resultaat uit je social advertising met deze vier onderdelen.

Je wil het beste resultaat uit je social advertising campagnes halen. En je weet dat je daarom de juiste mensen moet bereiken. Maar hoe doe je dat? In dit blog leer je de vier onderdelen die ervoor zorgen dat jouw campagnes zorgen voor de optimale resultaten.

Waarom je nu al moet nadenken over de overstap naar Google Analytics 4?

Google Analytics gaat op de schop. En hoewel de huidige versie van Google Analytics nog wel even blijft bestaan, gaat Google Analytics 4 deze straks volledig vervangen. Lees waarom het belangrijk is om nu alvast na te denken over en je voor te bereiden op de overstap.

Wat is conversieratio optimalisatie (CRO) en hoe pas je dit toe?

Alles dat jij als ondernemer of bedrijf online doet heeft een doel. Wanneer jij als ondernemer of bedrijf een website hebt, dan zet je deze in om bepaalde doelen te ondersteunen. Deze online doelen noemen we ook wel “conversies". Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Lees meer!

Tips & tricks voor het maken van een goede video.

In dit artikel vind je praktische en uitvoerende tips voor het opnemen van een goede video die je kunt gebruiken op social media of op jouw eigen website.

tools voor zoekwoorden online marketing

Onze tools voor zoekwoorden.

Wij gebruiken verschillende tools voor zoekwoorden die voor ons noodzakelijk zijn. Wil je weten welke wij gebruiken? Lees nu welke tools wij inzetten.