Lees alle artikelen van Dennie Drenth.
Sr. Performance marketeer bij RED IVY.
De stappen om Google Tag Manager te installeren.
De tool Google Tag Manager kan je goed helpen met het beter meetbaar maken van je website en zorgt er voor dat dit ook een stuk gemakkelijker gaat. Wil je weten hoe je Google Tag Manager installeert? In deze blog hebben we de stappen nauwkeurig voor je op een rijtje gezet.
Wat is Google Tag Manager?
Google Tag Manager is onderdeel van Google’s gratis beschikbare data tools. Via Google Tag Manager kan je scripts plaatsen op je website om bronnen te koppelen of bepaalde data gebeurtenissen meetbaar te maken. Dus wil je je website beter meetbaar maken? Lees dan onze blog en lees waarom je Google Tag Manager moet inzetten.
Wat is conversieratio optimalisatie (CRO) en hoe pas je dit toe?
Alles dat jij als ondernemer of bedrijf online doet heeft een doel. Wanneer jij als ondernemer of bedrijf een website hebt, dan zet je deze in om bepaalde doelen te ondersteunen. Deze online doelen noemen we ook wel “conversies". Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Lees meer!
Die website gebruiker hé, waarom koopt die niet?
Jouw website is de plek waar men jouw merk, producten of diensten beter leert kennen en over kan gaan tot actie. Maar niet iedereen gaat over tot actie, sterker nog: iedere website gebruiker heeft een unieke “gebruiksaanwijzing”. In deze blog leg we je uit hoe je hier optimaal op inspeelt.
8 tips om jouw LinkedIn profiel optimaal in te zetten.
LinkedIn is een krachtig zakelijk platform. Maar de vraag is “Hoe kan jij je onderscheiden ten opzichte van de rest?” Door jouw profiel juist in te richten zorg je dat je vindbaar wordt voor potentiële werkgevers, nieuwe klanten maar ook voor het LinkedIn algoritme en in Google. Hoe? Wij geven je 8 tips!
Dit is de invloed van GA4 op jouw online marketing kanalen.
De Google Analytics zoals we hem nu kennen (UA) wordt per juli 2023 namelijk vervangen door het gloednieuwe Google Analytics 4 (GA4). Benieuwd wat dit voor jou betekent? In deze blog nemen we je graag mee langs alle ontwikkelingen binnen GA4 en de impact die dit heeft op jouw online marketing inzet.
De arbeidsmarkt en social advertising.
In een gigantisch krappe arbeidsmarkt is de juiste kandidaat vinden belangrijker dan ooit. Maar, hoe vind je die? Adverteren in de krant, via via of op social media? Dat laatste is altijd een zeer effectieve manier gebleken. Om de juiste vis te vangen, moet je de jouw advertentie bij de juiste doelgroep krijgen. Zet social advertising in om de juiste mensen te werven.
Waarom tekst niet belangrijk is bij social advertising?
Een steengoede social media advertentie is goud waard. Logisch dat je daar veel aandacht aan besteed. Het speuren naar het juiste plaatje en de juiste tone of voice, gevatte zinnen, misschien een woordgrapje. Maar wat nou als ik vertel dat de tekst die boven jouw afbeelding staat helemaal niet zo belangrijk is.
Haal meer resultaat uit je social advertising met deze vier onderdelen.
Je wil het beste resultaat uit je social advertising campagnes halen. En je weet dat je daarom de juiste mensen moet bereiken. Maar hoe doe je dat? In dit blog leer je de vier onderdelen die ervoor zorgen dat jouw campagnes zorgen voor de optimale resultaten.
Waarom je nu al moet nadenken over de overstap naar Google Analytics 4?
Google Analytics gaat op de schop. En hoewel de huidige versie van Google Analytics nog wel even blijft bestaan, gaat Google Analytics 4 deze straks volledig vervangen. Lees waarom het belangrijk is om nu alvast na te denken over en je voor te bereiden op de overstap.