E-Book: Meer succes met zoekwoorden in 5 stappen

Zoekwoorden. Iedereen die meer verkeer naar zijn website wil leiden, weet dat je ‘iets’ moet doen met een zoekwoord. Maar ondanks serieuze en goedbedoelde inspanningen, is het effect van wat geplaatste woorden op je website vaak lang niet zo succesvol als gehoopt. De realiteit van meer verkeer naar je site trekken met behulp van zoekwoorden, blijkt stukken weerbarstiger.

Zoekwoorden kunnen wel degelijk het verschil maken voor jouw website. Je moet alleen wel weten hoe je zoekwoorden moet vinden, welke woorden jij het beste kunt gebruiken en hoe je ze vervolgens optimaal toepast.

succes met zoekwoorden e-book over zoekwoorden

Na het lezen van dit zoekwoorden e-book weet je…

  • alles over het zoekgedrag in zoekmachines dat effect heeft op jouw zoekwoorden;
  • de 5 essentiële stappen voor het doen van een goed zoekwoordenonderzoek;
  • waar je op moet letten bij het kiezen van geschikte zoekwoorden;
  • hoe je zoekwoorden om moet zetten naar zoekintenties;
  • hoe je die kan invullen binnen SEO, SEA, social media en website-optimalisatie;
  • welke tools essentieel zijn;
  • Daarnaast krijg je allemaal praktische tips.

Vertel ons wie je bent, dan sturen wij het e-book naar je toe.


  • Wij gaan vertrouwelijk om met jouw gegevens (zie privacy statement).

Over de auteurs

Mira Ahles

Is digitaal strateeg en gespecialiseerd in contentmarketing. Zij helpt organisaties met het uitdenken en inrichten van hun online marketing, de klantreis en contentstrategie. In deze rol heeft zij menig zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Mira deed dit o.a. bij Kruidvat, Eye Wish opticiens, Telegraaf Media Groep, Noord Nederlands Toneel en Scrum Company.

Cindy Adriaansen

Is als digitaal specialist continu aan de slag om het maximale uit online marketing te halen bij haar klanten. De inzet van zoekwoorden is hierin van essentieel belang. Zij heeft dit spel geperfectioneerd en kan als geen ander toepassen binnen content, campagnes en website-optimalisatie. Cindy deed dit o.a. bij DELL EMC, Nationale Postcode loterij, Mindshare, Powerpeers en Randstad.

Meer lezen over online marketing?

wat is de marketing funnel

Waarom moet ik de marketing funnel inzetten voor mijn organisatie?

Het geeft het verwerken van je marketingstrategie houvast en maakt effectiviteit van je marketing middelen inzichtelijk. In deze blog vertel ik je graag wat de marketing funnel is en geef ik voorbeelden hoe je het kunt inzetten.

Waarom je niet zomaar elke online trend moet volgen.

In dit artikel ga ik in op het belang van het vermogen om trends te herkennen en te omarmen voor succes. Ik geef antwoord op de vraag of een trend onderdeel van de online strategie moet zijn en geef ik tips over waar je op moet letten bij het oppakken van een online trend.

AI en SEO banner

Generatieve AI en SEO: wat moet je nu wel en niet doen?

Maak je al gebruik van ChatGPT voor SEO-doeleinden? Slim, want dit kan erg handig zijn. Maar let wel op hoe je het precies inzet, aangezien de zoekmachines (en in het bijzonder Google) niet alles leuk vinden aan de inzet van generatieve AI. Klik verder en lees meer over de inzet van AI binnen SEO; de kansen en waar je op moet letten.

LAAT SEO SEN SEA SAMENWERKen

SEO en SEA verschillen, maar met deze 5 tips laat je ze samenwerken!

Het zijn twee van de meest gebruikte kanalen binnen online marketing: SEO en SEA. Meestal worden ze los van elkaar ingezet, maar het is interessant om ze te laten samenwerken om optimaal aanwezig te zijn binnen Google. In dit artikel neem ik je mee door het landschap van SEO en SEA, waarbij ik de belangrijkste kenmerken, voordelen en toepassingen van beide methoden belichten.