Adverteren op TikTok
Ontdek TikTok Advertising met onze creatieve touch
TikTok is niet zomaar een app; het is een wereldwijd fenomeen, en alleen al binnen Nederland maken er 7,2 miljoen mensen er maandelijks gebruik van! Niet alleen tieners en jongeren maken de dienst uit op dit platform, maar er zijn tegenwoordig ook volwassenen te vinden op het platform.
In een steeds veranderend digitaal landschap is TikTok een krachtig platform dat de aandacht van een breed en betrokken publiek trekt. Wij zien adverteren op TikTok als een strategische zet om merkbekendheid te vergroten, betrokkenheid te stimuleren en een impactvolle connectie met je doelgroep tot stand te brengen. Het is de toekomst van digitale marketing, en je wilt hier zeker deel van uitmaken.
Nog niet helemaal overtuigd van de kracht van adverteren binnen TikTok? Op 17 oktober geven wij een gratis webinar over dit onderwerp. Meld je hier gratis aan.
Waarom moet je adverteren op TikTok?
Oké, je hebt bedacht dat TikTok een platform is waar jouw doelgroep op aanwezig is. Maar waarom moet je dan adverteren op TikTok? Wat zijn de voordelen?
1. Enorm bereik onder je gewenste doelgroep: TikTok heeft zich ondertussen gevestigd als het favoriete platform onder doelgroepen van allerlei verschillende leeftijden. Je hebt een unieke kans om ze ook hier te bereiken.
2. Creatieve uitlaatklep: TikTok staat bekend om zijn focus op creativiteit. Het platform moedigt gebruikers aan om innovatieve, leuke en authentieke content te delen. Je kan hiervan profiteren door campagnes te creëren die niet alleen de boodschap overbrengen. Gelikte en strakke uitingen doen het een stuk minder goed op TikTok. Authenticiteit is hierin het belangrijkst.
3. Trending kansen: Het is een dynamisch platform en leeft op daarmee op trends. TikTok biedt mogelijkheden om deel te nemen aan trending challenges, hashtags en geluiden. Door slim in te spelen op deze trends, kun je jouw merk organisch integreren in de populaire cultuur van TikTok en de aandacht van gebruikers trekken.
4. Gebruikersbetrokkenheid: De mensen die TikTok gebruiken zijn erg betrokken en enthousiast. Ze besteden aanzienlijke tijd aan het verkennen van content en staan open voor nieuwe ontdekkingen. Door boeiende en creatieve advertenties te creëren die passen bij de TikTok-stijl, kan je echt jouw doelgroep bereiken op TikTok.
5. Diverse advertentieformaten: TikTok biedt een scala aan advertentieformaten, waaronder in-feed advertenties, branded hashtags, branded effects en meer. Deze diversiteit stelt jou en ons in staat om de meest effectieve en aantrekkelijke formaten te kiezen die passen bij jouw specifieke doelen en boodschap.
6. Meetbare resultaten: TikTok biedt alle mogelijkheden om verschillende statistieken te meten. Hierdoor weten we precies wat goed presteert en wat niet.
Ons TikTok adverteren proces
Nou horen we je al denken, Ik wil graag beginnen met TikTok adverteren, maar hoe kan RED IVY mij helpen, of ondersteunen in het adverteren op TikTok?
Geen nood, wij hebben dit al helemaal uitgedacht voor je. Uiteraard is het ook mogelijk om dit op maat te maken voor jou of je organisatie, maar over het algemeen doen wij dit middels de volgende stappen hieronder beschreven:
1. Wij gaan samen zitten om te bepalen wat jouw ideale doelgroep is op TikTok: Aan de hand van verschillende bronnen binnen TikTok kunnen we tot in detail jouw ideale doelgroep uitdenken.
2. We maken een TikTok account aan, of optimaliseren je huidige account: Vervolgens zorgen we ervoor dat je TikTok account zo goed mogelijk is ingericht, voor maximaal resultaat. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een pixel op je website zodat je ook conversies kan meten.
3. We spreken een mediabudget af: Aan de hand van een prognose en mediaplan geven we je inzichten in wat je precies kan bereiken op het platform. Of je nou veel of relatief weinig te besteden hebt, je weet exact welke resultaten we kunnen binnenhalen.
4. Creaties optioneel: We kunnen ondersteunen bij de creaties voor de TikTok campagnes, of je levert deze kant-en-klaar op, met advies van onze kant, dat is geheel aan jou.
5. RED IVY bouwt de campagnes op: Na een akkoord op mediabudget bouwt RED IVY de campagnes uit, dit doen we volgens de best practices die we rechtstreeks van TikTok ontvangen.
6. Rapportage en evaluatie na afloop: Na elke campagne ontvang je van ons een rapportage en we presenteren een evaluatie, waarin ook de volgende stappen staan beschrijven.
Michel Hoksberg
Sr. Performance Marketeer
Heb je nog vragen? Neem gerust contact met me op!
Onze TikTok Advertising specialist aan het woord
“TikTok advertising voelt heel bekend aan en tegelijkertijd ook volkomen nieuw. Het platform geeft ons dezelfde mogelijkheden om bepaalde doelgroepen wat breder te bereiken, bijvoorbeeld via interesses, of heel specifiek op hashtags.
Je content moet daarbij aansluiten bij het platform. De video content moet snel zijn, je CTA moet zo snel mogelijk in beeld komen en de content moet vooral authentiek zijn en passen bij TikTok. Dit is bij TikTok nóg belangrijker ten opzichte van de andere social kanalen. Je gepromote content moet vervagen met de TikTok feed.”
Waarom RED IVY?
Een sparringspartner.
Allereerst, we werken niet met projectmanagers. Je schakelt direct met Mira of mij zodat je een sparringspersoon hebt op niveau. Iemand die weet waar je tegenaan loopt als eigenaar, directeur of marketing manager. Die je helpt met die informatie die je nodig hebt voor het MT.
Een teamplayer.
We voelen ons onderdeel van jouw team. We lopen graag mee over de werkvloer. Hierdoor wordt de drempel voor jouw team lager om met ons te sparren over uitdagingen en mogelijkheden en komen we samen tot het beste online advies. Als “externe collega” gaat kennisoverdracht soepeler en groeit de online kennis in jouw team.
Full funnel marketing.
Met online marketing maken we het verschil door de verschillende kanalen, campagnes en activiteiten aan elkaar te knopen. Dit doen we op basis van de online marketing funnel met de lagen see, think, do en care. Hierbij werken we data gericht.
Houvast.
We werken volgens bewezen processen en brengen structuur aan in jouw online marketing aanpak. Zodat de wijzigingen in de online marketing inzet blijvend zijn en belegd zijn binnen jouw team.