Het zoekwoordenonderzoek

Iedereen die meer verkeer naar zijn website wil krijgen, weet dat je iets moet doen met zoekwoorden. Het is een essentieel onderdeel van zoekmachine marketing voor zowel de betaalde als non-paid inzet. Het gaat zelfs verder dan dat, want de zoekvragen en zoekintenties geven inzicht in de behoeftes van jouw doelgroep. Dit is waardevolle informatie waarmee je veel meer kunt. Zoals het goed inrichten van jouw website. De essentie van een goed zoekwoordenonderzoek is om te achterhalen waar jouw doelgroep naar zoekt. Dit is de basis onder alle verdere SEO werkzaamheden.

Het zoekwoordenonderzoek van RED IVY is maatwerk. Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen? Neem nu direct contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek om jouw situatie te bespreken. 

RED IVY haalt deze waardevolle informatie voor jou naar boven zodat je hier maximaal van kunt profiteren! Met ons unieke (maatwerk) zoekwoordenonderzoek krijg je antwoord op de volgende vragen:

  • Wat zijn de zoekvragen en zoekintenties van mijn doelgroep?
  • Wat zijn de beste zoekwoorden voor mijn situatie?
  • Met welke zoekwoorden kan ik het beste mee aan de slag gaan?
  • Hoe haal ik het maximale uit deze meest kansrijke zoekwoorden?
  • Met welke bijbehorende content krijg ik de meest relevante clicks?
  • Welke content moet er geschreven worden om mijn doelgroep naar mijn website te krijgen en vooral om hen dan zo goed mogelijk te laten landen?
  • Hoe kan ik meer uit SEA halen met zoekwoorden?
  • Op welke trefwoorden kan ik de concurrentiestrijd winnen?

Met het zoekwoordenonderzoek van RED IVY heb jij alle munitie in huis om jouw concurrenten in te halen en voor te blijven!

Waar bestaat het zoekwoorden onderzoek uit?

Interne data analyse

Wij starten met een interne data analyse gericht op zoekwoorden. We analyseren doelen en KPI’s, gewenste vindbaarheid, concurrentie en interne databronnen (zoals Google Search Console). Dit is de basis van de zoekwoorden relevantie set-up die ons richting gaat geven binnen de zoekwoordenstrategie.

Zoekwoorden analyse

Wij doen een zoekwoorden analyse o.b.v. marktdata. Dit houdt in dat we de interne informatie toetsen op de zoekvolumes en concurrentie op zoekwoorden. Hierin worden alle mogelijke zoekwoorden getoetst op de huidige status en SEO positie van jouw website. Hieruit volgt een longlist met kansrijke zoekwoorden.

Zoekwoorden strategie

Wij werken een zoekwoorden strategie voor jullie uit. Hieruit volgt op welke zoekwoorden en thema’s jullie je het beste kunnen gaan focussen en hoe dit zo effectief mogelijk in content verwerkt kan worden. Zodat jullie de maximale impact kunnen maken met zoekwoorden. Hieruit volgt een concrete zoekwoorden strategie.

Top lijst(en) met zoekwoorden

Een shortlist van belangrijkste zoekwoorden vertalen wij van zoekwoorden naar zoekintenties. Wij halen naar boven wat de meest gestelde zoekvragen zijn binnen Google. Deze lijst wordt aangeleverd.

Zoekintenties en content ideeën

Als laatste zetten wij de op data gebaseerde zoekintenties om naar relevante content ideeën. Dit resulteert in een complete lijst van zoekwoorden die eerst vertaald zijn naar zoekintenties en vervolgens verwerkt worden naar ideeën, thema’s en suggesties hoe je dit kunt verwerken in SEO content, SEA campagnes, website optimalisatie of social media content. Zodat jouw team concrete handvatten heeft om de uitvoering hiervan te regelen.

Waarvoor kan je het zoekwoordenonderzoek gebruiken?

SEO Content

Verwerk de juiste zoekwoorden op een natuurlijke in de verschillende onderdelen van jouw zoekmachine optimalisatie. Dit zorgt voor relevante content, zowel op jouw website als binnen zoekmachines.

Website-optimalisatie

Vergroot de relevantie en gebruiksvriendelijkheid van de website door de meest kansrijke zoekwoorden toe te passen bij de invulling van website pagina’s en de opbouw van de navigatiestructuur.

SEA

Verkrijg gegarandeerd meer relevante clicks tegen lagere kosten door de effectieve inzet van de meest kansrijke zoekwoorden. Het zoekwoordenonderzoek geeft een concreet advies bij de inrichting van jouw SEA campagnes.

Social media

Relevantie is ook een belangrijk onderdeel van de algoritmes van de meeste social media. Door middel van het gebruik van de meest kansrijke zoekwoorden binnen social media, zal dat bereik vergroten en het engagement verhogen.

Ga nu direct aan de slag!

Het zoekwoordenonderzoek van RED IVY is een gedetailleerd onderzoek, inclusief concrete toepassingen die direct uitgevoerd kunnen worden. Kortom: na oplevering kan je gelijk aan de slag!

Wat maakt ons zoekwoordenonderzoek zo uniek?

  • Een gedegen onderzoek dat maatwerk is voor jouw unieke situatie;
  • Je krijgt inzicht in jouw huidige situatie ten opzichte van concurrenten;
  • In één oogopslag weet je wat jouw meest kansrijke zoekwoorden zijn;
  • Je ontvangt een concreet stappenplan én prioritering om direct aan de slag te kunnen;
  • Je geniet maandenlang van relevante content die inzetbaar is voor SEO, SEA, website-optimalisatie en social media.

Deze partijen gingen jou voor:

Flynth logo klant van RED IVY
Kruidvat logo
Alcomex logo
Scrum company logo
DUSK logo
Monteur aan huis logo

Het zoekwoordenonderzoek van RED IVY is maatwerk. Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen? Bel met Cindy via +31 (0)6 52 38 28 66 of vul ons contactformulier in.

Wil jij meer lezen over zoekwoorden én tips voor effectief gebruik? Download ons e-book!