E-Book: Meer succes met zoekwoorden in 5 stappen

Zoekwoorden. Iedereen die meer verkeer naar zijn website wil leiden, weet dat je ‘iets’ moet doen met een zoekwoord. Maar ondanks serieuze en goedbedoelde inspanningen, is het effect van wat geplaatste woorden op je website vaak lang niet zo succesvol als gehoopt. De realiteit van meer verkeer naar je site trekken met behulp van zoekwoorden, blijkt stukken weerbarstiger.

Zoekwoorden kunnen wel degelijk het verschil maken voor jouw website. Je moet alleen wel weten hoe je zoekwoorden moet vinden, welke woorden jij het beste kunt gebruiken en hoe je ze vervolgens optimaal toepast.

succes met zoekwoorden e-book over zoekwoorden

Na het lezen van dit zoekwoorden e-book weet je…

  • alles over het zoekgedrag in zoekmachines dat effect heeft op jouw zoekwoorden;
  • de 5 essentiële stappen voor het doen van een goed zoekwoordenonderzoek;
  • waar je op moet letten bij het kiezen van geschikte zoekwoorden;
  • hoe je zoekwoorden om moet zetten naar zoekintenties;
  • hoe je die kan invullen binnen SEO, SEA, social media en website-optimalisatie;
  • welke tools essentieel zijn;
  • Daarnaast krijg je allemaal praktische tips.

Vertel ons wie je bent, dan sturen wij het e-book naar je toe.


  • Wij gaan vertrouwelijk om met jouw gegevens (zie privacy statement).

Over de auteurs

Mira Ahles

Is digitaal strateeg en gespecialiseerd in contentmarketing. Zij helpt organisaties met het uitdenken en inrichten van hun online marketing, de klantreis en contentstrategie. In deze rol heeft zij menig zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Mira deed dit o.a. bij Kruidvat, Eye Wish opticiens, Telegraaf Media Groep, Noord Nederlands Toneel en Scrum Company.

Cindy Adriaansen

Is als digitaal specialist continu aan de slag om het maximale uit online marketing te halen bij haar klanten. De inzet van zoekwoorden is hierin van essentieel belang. Zij heeft dit spel geperfectioneerd en kan als geen ander toepassen binnen content, campagnes en website-optimalisatie. Cindy deed dit o.a. bij DELL EMC, Nationale Postcode loterij, Mindshare, Powerpeers en Randstad.

Meer lezen over online marketing?

Wat is conversieratio optimalisatie (CRO) en hoe pas je dit toe?

Alles dat jij als ondernemer of bedrijf online doet heeft een doel. Wanneer jij als ondernemer of bedrijf een website hebt, dan zet je deze in om bepaalde doelen te ondersteunen. Deze online doelen noemen we ook wel “conversies". Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Lees meer!

Welke Google updates kunnen we in 2021 verwachten?

Google verandert haar algoritme: Dit is wat je moet weten.

De Google Core Web Vitals update is er niet voor niets. Google studies tonen namelijk aan dat bijna een kwart van website bezoekers langer blijven hangen als je website voldoet aan de minimale Core Web Vitals vereisten. Reden om dit snel op te pakken dus.

google blogs schrijven seo

12 Tips voor het schrijven van spetterende SEO blogs.

Je weet dat SEO belangrijk is voor jouw website of webshop en dat je met SEO content aan de slag moet. Content waar specifieke zoekwoorden in terug komen en helpt om hoger in Google te komen. Maar SEO schrijven is ook best specifiek. Hoe? Wij geven je 12 concrete tips!

laptop met google

Wat is Google Shopping en waarom moet je het doen?

Hoe zorg jij er voor dat jouw winkel tijdens de corona lekker blijft draaien? Ooit gedacht aan Google Shopping? Anders dan bij de tekstadvertenties in Google, ziet de consument direct een rij advertenties met afbeeldingen, prijzen en voorraadinformatie. Dus als een consument na een tijdje ‘windowshoppen’ op een advertentie klikt weet deze al hoe het product eruit ziet en hoe duur het is.