Kenniscentrum online marketing

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO, SEA, Content marketing, zoekwoorden of social media. Download gratis onze e-books, whitepapers of checklists.

Social media blog tekst en beeld

Waarom tekst niet belangrijk is bij social advertising?

Een steengoede social media advertentie is goud waard. Logisch dat je daar veel aandacht aan besteed. Het speuren naar het juiste plaatje en de juiste tone of voice, gevatte zinnen, misschien een woordgrapje. Maar wat nou als ik vertel dat de tekst die boven jouw afbeelding staat helemaal niet zo belangrijk is.

Social advertising

Haal meer resultaat uit je social advertising met deze vier onderdelen.

Je wil het beste resultaat uit je social advertising campagnes halen. En je weet dat je daarom de juiste mensen moet bereiken. Maar hoe doe je dat? In dit blog leer je de vier onderdelen die ervoor zorgen dat jouw campagnes zorgen voor de optimale resultaten.

Werken met Google Analytics 4

Waarom je nu al moet nadenken over de overstap naar Google Analytics 4?

Google Analytics gaat op de schop. En hoewel de huidige versie van Google Analytics nog wel even blijft bestaan, gaat Google Analytics 4 deze straks volledig vervangen. Lees waarom het belangrijk is om nu alvast na te denken over en je voor te bereiden op de overstap.

Winkel is open

10 tips om je Google Shopping advertenties te optimaliseren.

Google Shopping kan gezien worden als een digitale winkelstraat met tal van winkels die hun producten in de etalage hebben staan. Net als in een fysieke winkelstraat betaal je bij Google Shopping de hoogste prijs voor de beste plek. Hoe zorg je dan voor een juiste financiële balans tussen investeren en zichtbaarheid? Ga aan de slag met deze 10 tips.

Adverteren in Google

Vier redenen om te adverteren op brandname.

Adverteren op je merknaam weggegooid geld? Je scoort organisch immers toch al goed? Wij geven je vier redenen waarom adverteren op brandname een must is.

Conversieoptimalisatie cijfers

Wat is conversieratio optimalisatie (CRO) en hoe pas je dit toe?

Alles dat jij als ondernemer of bedrijf online doet heeft een doel. Wanneer jij als ondernemer of bedrijf een website hebt, dan zet je deze in om bepaalde doelen te ondersteunen. Deze online doelen noemen we ook wel “conversies". Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Lees meer!

Welke Google updates kunnen we in 2021 verwachten?

Google verandert haar algoritme: Dit is wat je moet weten.

De Google Core Web Vitals update is er niet voor niets. Google studies tonen namelijk aan dat bijna een kwart van website bezoekers langer blijven hangen als je website voldoet aan de minimale Core Web Vitals vereisten. Reden om dit snel op te pakken dus.

google blogs schrijven seo

12 Tips voor het schrijven van spetterende SEO blogs.

Je weet dat SEO belangrijk is voor jouw website of webshop en dat je met SEO content aan de slag moet. Content waar specifieke zoekwoorden in terug komen en helpt om hoger in Google te komen. Maar SEO schrijven is ook best specifiek. Hoe? Wij geven je 12 concrete tips!

laptop met google

Wat is Google Shopping en waarom moet je het doen?

Hoe zorg jij er voor dat jouw winkel tijdens de corona lekker blijft draaien? Ooit gedacht aan Google Shopping? Anders dan bij de tekstadvertenties in Google, ziet de consument direct een rij advertenties met afbeeldingen, prijzen en voorraadinformatie. Dus als een consument na een tijdje ‘windowshoppen’ op een advertentie klikt weet deze al hoe het product eruit ziet en hoe duur het is.

Coca-Cola man drinken gifje

Meer brand awareness met branded gifjes en stickers.

Gifjes en stickers. Grappige, korte fragmenten die we laagdrempelig met elkaar kunnen delen. Het gebruik van gifjes is vooral binnen social media. Toch zie je gifjes steeds vaker terugkomen op verschillende kanalen. Branded gifjes dragen onder andere bij aan het vergroten van de brand awareness. Lees de blog en ontdek meer over het gebruik van branded gifjes!

Het complete SEO speelveld

Het SEO speelveld is complexer geworden: van 3 naar 6 pijlers.

Google laat relevantie steeds meer meewegen in het zoekalgoritme. Hierdoor verandert er van alles binnen content, techniek en linkbuilding én zijn er drie pijlers bijgekomen. Het is tijd voor een nieuwe aanpak!

Google ads trends en ontwikkelingen voor sea 2021

Ontdek de SEA trends en ontwikkelingen voor 2021.

Ontdek in deze blogs de SEA trends en ontwikkelingen waar jij als online marketeer of onderneming op kan inhaken in 2021. Lees de blog!