Kenniscentrum online marketing

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO, SEA, Content marketing, zoekwoorden of social media. Download gratis onze e-books, whitepapers of checklists.

Wat zijn de 5 belangrijkste veranderingen binnen SEA in 2022?

Dat SEA een must is voor jouw online vindbaarheid is inmiddels een feit. Dit kanaal mag dan ook niet ontbreken in jouw marketingplannen voor 2022. Maar wat zijn de belangrijkste veranderingen om rekening mee te houden wanneer je adverteert in Google? Lees het in deze blog!

Dit zijn dé 7 onmisbare marketingtrends van 2022!

Hoe heb je de online marketing aangepakt het afgelopen jaar? Wat ging geweldig en waar ging het minder goed? Welke leerpunten neem je mee in de plannen voor 2022? En net zo belangrijk, met welke trends moet je in 2022 absoluut rekening houden? Je leest het in deze blog!

Google EAT

SEO ontwikkelingen in 2022: wat kunnen we verwachten?

Welke updates in Google's algoritmes staan ons in 2022 te wachten? Waar kun jij nu al op inspelen met content en techniek? Lees de blog!

Linkbuilding

Alles wat je moet weten over linkbuilding.

Heb je al eens iets gehoord over linkbuilding, maar weet je niet wat het is? In dit artikel delen wij wat je moet weten over linkbuilding.

Linkbuilding

5 redenen waarom linkbuilding een onmisbaar onderdeel van SEO is!

Een steengoede social media advertentie is goud waard. Logisch dat je daar veel aandacht aan besteed. Het speuren naar het juiste plaatje en de juiste tone of voice, gevatte zinnen, misschien een woordgrapje. Maar wat nou als ik vertel dat de tekst die boven jouw afbeelding staat helemaal niet zo belangrijk is.

Social media blog tekst en beeld

Waarom tekst niet belangrijk is bij social advertising?

Een steengoede social media advertentie is goud waard. Logisch dat je daar veel aandacht aan besteed. Het speuren naar het juiste plaatje en de juiste tone of voice, gevatte zinnen, misschien een woordgrapje. Maar wat nou als ik vertel dat de tekst die boven jouw afbeelding staat helemaal niet zo belangrijk is.

Social advertising

Haal meer resultaat uit je social advertising met deze vier onderdelen.

Je wil het beste resultaat uit je social advertising campagnes halen. En je weet dat je daarom de juiste mensen moet bereiken. Maar hoe doe je dat? In dit blog leer je de vier onderdelen die ervoor zorgen dat jouw campagnes zorgen voor de optimale resultaten.

Waarom je nu al moet nadenken over de overstap naar Google Analytics 4?

Google Analytics gaat op de schop. En hoewel de huidige versie van Google Analytics nog wel even blijft bestaan, gaat Google Analytics 4 deze straks volledig vervangen. Lees waarom het belangrijk is om nu alvast na te denken over en je voor te bereiden op de overstap.

Winkel is open

10 tips om je Google Shopping advertenties te optimaliseren.

Google Shopping kan gezien worden als een digitale winkelstraat met tal van winkels die hun producten in de etalage hebben staan. Net als in een fysieke winkelstraat betaal je bij Google Shopping de hoogste prijs voor de beste plek. Hoe zorg je dan voor een juiste financiële balans tussen investeren en zichtbaarheid? Ga aan de slag met deze 10 tips.

Adverteren in Google

Vier redenen om te adverteren op brandname.

Adverteren op je merknaam weggegooid geld? Je scoort organisch immers toch al goed? Wij geven je vier redenen waarom adverteren op brandname een must is.

Conversieoptimalisatie cijfers

Wat is conversieratio optimalisatie (CRO) en hoe pas je dit toe?

Alles dat jij als ondernemer of bedrijf online doet heeft een doel. Wanneer jij als ondernemer of bedrijf een website hebt, dan zet je deze in om bepaalde doelen te ondersteunen. Deze online doelen noemen we ook wel “conversies". Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Lees meer!

Welke Google updates kunnen we in 2021 verwachten?

Google verandert haar algoritme: Dit is wat je moet weten.

De Google Core Web Vitals update is er niet voor niets. Google studies tonen namelijk aan dat bijna een kwart van website bezoekers langer blijven hangen als je website voldoet aan de minimale Core Web Vitals vereisten. Reden om dit snel op te pakken dus.