Kenniscentrum online marketing

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO, SEA, Content marketing, zoekwoorden of social media. Download gratis onze e-books, whitepapers of checklists.

Data drive marketing trends 2023 header

Data driven marketing trends 2023.

In 2022 is er veel veranderd in de data wereld. En ook komend jaar staat het niet stil. Lees hier wat de belangrijkste trends in data driven marketing zijn, zodat jij volgend jaar niet voor verrassingen komt te staan. Denk aan Artificial Intelligence, Machine Learning en Google Analytics 4.

sea trends 2023 header

9 onmisbare SEA trends voor 2023.

Google is constant in ontwikkeling. Het is dan ook niet gek dat er veranderingen zijn waarmee jij rekening moet houden in 2023, zoals het belang van nauwkeurig meten, meer visuele & voice gestuurde zoekopdrachten en een andere rol voor de SEA-specialist. Lees in deze blog 9 onmisbare SEA trends voor 2023.

seo trends header

De belangrijkste SEO trends voor 2023.

Google is altijd in ontwikkelingen. Hier komt dus ook bij kijken dat er in 2023 weer een aantal SEO trends en ontwikkelingen zijn bijgekomen. Het toenemende belang van gebruikersgedrag, voice search en structured data zijn voorbeelden van belangrijke SEO-thema’s in 2023. Lees snel verder.

performance marketing trends 2023

Performance marketing trends 2023.

Performance is voor iedere organisatie belangrijk. Of dit nou zit in efficiëntie, conversiepercentages of een verhoogde inzet van online marketing om doelstellingen te behalen. In deze blog lees je de online marketing trends van 2023 die invloed kunnen hebben op jouw performance marketing.

banner blog sea b2b google ads

B2B doelgroepen bereiken met Google Ads.

Google Ads advertenties niet geschikt voor B2B leadgeneratie? Onzin. Het vraagt alleen wel om een andere strategie dan B2C marketing. Deze tak van sport onderscheidt zich van veel andere onlinemarketingkanalen vanwege haar pull karakter. SEA richt zich op het aantrekken van klanten die toch al in de markt zijn voor jouw product of dienst.

google ads alle fasen funnel banner

Google Ads inzetten in alle fasen van online marketing funnel.

Benut de mogelijkheden en de uitgebreide netwerken van Google Ads in alle fasen van de online marketing funnel en bereik jouw doelgroep met de juiste boodschap. Wij vertellen je wat Google Ads kan betekenen in elke fase en hoe je dit het beste kan toepassen.

conversion api banner

Dit is waarom je de Conversion API van Facebook écht moet installeren.

De digitale wereld beweegt zich naar een 3th party cookieloze wereld. Hier kunnen social platformen niet meer zomaar informatie van website gebruikers ontvangen. Het wordt namelijk lastiger om conversies en gebeurtenissen te meten. Gelukkig is er een oplossing: Conversion API. Lees hier wat het is en waarom je het zou moeten implementeren.

business manager linkedin banner

Nieuwe update in LinkedIn: LinkedIn Business Manager.

LinkedIn heeft een nieuwe update gelanceerd die met name voor grote organisaties en agencies interessant is om sneller te schakelen tussen diverse accounts. In deze blog leggen we je uit hoe de nieuwe LinkedIn Business Manager werkt en waarom het gebruik hiervan interessant kan zijn voor jouw organisatie.

banner google tag manager installeren

De stappen om Google Tag Manager te installeren.

De tool Google Tag Manager kan je goed helpen met het beter meetbaar maken van je website en zorgt er voor dat dit ook een stuk gemakkelijker gaat. Wil je weten hoe je Google Tag Manager installeert? In deze blog hebben we de stappen nauwkeurig voor je op een rijtje gezet.

header linkedin campagnebeheer

Kan ik op LinkedIn beter een bericht promoten of een campagne maken in campagnebeheer?

Je wil meer mensen bereiken met je LinkedIn post en je zegt ook geen ‘nee’ tegen meer engagement. Maar wat is de beste manier om dit aan te pakken? In deze blog leggen we je de verschillen uit tussen een bericht boosten of promoten op LinkedIn of een campagne maken in campagnebeheer.

banner wat is google tag manager 2

Wat is Google Tag Manager?

Google Tag Manager is onderdeel van Google’s gratis beschikbare data tools. Via Google Tag Manager kan je scripts plaatsen op je website om bronnen te koppelen of bepaalde data gebeurtenissen meetbaar te maken. Dus wil je je website beter meetbaar maken? Lees dan onze blog en lees waarom je Google Tag Manager moet inzetten.

banner bericht promoten meta

Het verschil tussen een bericht promoten of adverteren binnen advertentiebeheer van Meta.

Wil je meer betrokkenheid op je bedrijfspagina of meer bekendheid voor jouw merk? Dan is het promoten van een bericht een goede manier. Wil je dat je advertenties verkeer naar je website en conversies op gaan leveren? Dan kun je beter advertentiebeheer gebruiken. In deze blog leggen we het verschil uitgebreid aan je uit.