Kenniscentrum online marketing

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO, SEA, Content marketing, zoekwoorden of social media. Download gratis onze e-books, whitepapers of checklists.

interne links zijn belangrijk voor seo

Waarom interne links belangrijk zijn voor SEO.

Interne links worden nog vaak gezien als een ondergewaardeerde SEO-tactiek. Het is vaak niet duidelijk waarom interne links juist belangrijk zijn voor zowel SEO als voor CRO. In deze blog lees je waarom het bijdraagt aan een betere sitenavigatie en het verhogen van het aantal conversies.

social media advertising header

Waarom social media advertising inzetten als bedrijf?

Plaats jij wel eens posts op social media voor jouw bedrijf en ‘boost’ je deze op zijn tijd? Hoogstwaarschijnlijk ben je toch telkens weer teleurgesteld in het verkeer wat daadwerkelijk op jouw website terecht komt vanuit social. In deze blog leg ik uit waarom je social media advertising niet wilt missen in jouw online marketingstrategie.

cro typen bezoekers

Die website gebruiker hé, waarom koopt die niet?

Jouw website is de plek waar men jouw merk, producten of diensten beter leert kennen en over kan gaan tot actie. Maar niet iedereen gaat over tot actie, sterker nog: iedere website gebruiker heeft een unieke “gebruiksaanwijzing”. In deze blog leg we je uit hoe je hier optimaal op inspeelt.

Het belang van adverteren in Google (+3 essentiële tips).

In dit artikel geven we 3 praktische tips weg die je meteen kan uitvoeren voor je Google Ads campagnes. Lees het artikel als je meer wil weten.

Dit is de invloed van GA4 op jouw online marketing kanalen.

De Google Analytics zoals we hem nu kennen (UA) wordt per juli 2023 namelijk vervangen door het gloednieuwe Google Analytics 4 (GA4). Benieuwd wat dit voor jou betekent? In deze blog nemen we je graag mee langs alle ontwikkelingen binnen GA4 en de impact die dit heeft op jouw online marketing inzet.

Organisch meer volgers krijgen op Instagram.

Meer volgers op Instagram? Natuurlijk wil je dat! Helemaal als je verantwoordelijk bent voor de social media van jouw merk. Maar hoe pak je dat aan? Onder andere door een combinatie van het plaatsen van geweldige content, te kijken naar wat je concurrenten doen en het gebruik van de juiste hashtags.

ADVERTEREN OP SNAPCHAT DOE JE ZO.

Snapchat is al jaren een populair social media platform en het is nog steeds groeiende. Waarschijnlijk zijn een boel van jouw potentiële klanten dus actief op het foto en video platform. Heb je er wel eens over nagedacht om te adverteren via Snapchat? In deze blog lees je alles wat je moet weten over het adverteren op Snapchat.

Google Analytics en de AVG.

Google Analytics ligt onder vuur. Eind januari van dit jaar kwam het nieuws naar buiten dat deze tool niet zou voldoen aan de AVG-wetgeving en het gebruik hiervan dus in feite illegaal is. In deze blog leggen we je uit wat er speelt, wat dit voor jou als gebruiker betekent en waarom je zo snel mogelijk moet overstappen naar GA4.

Case: B2B e-commerce groei door verbeterde inzet van Google Ads bij Alcomex Veren.

Alcomex Veren zocht een B2B e-commerce partner die kon ondersteunen bij het uitwerken van een full funnel aanpak om de online omzet binnen Europa te maximaliseren. Binnen deze aanpak hebben Google Ads en Google shopping een centrale rol gespeeld.

6 tips en tricks voor TikTok.

Het is je vast niet ontgaan dat TikTok in één klap mega populair is geworden. En de verwachting is dat dit aantal in de toekomst zal toenemen. Veel bedrijven hebben TikTok toegevoegd aan hun marketing strategie. In deze blog geef ik je een aantal tips & tricks hoe jij optimaal gebruik kan maken van TikTok.

VOEG TIKTOK TOE AAN JE ONLINE MARKETING STRATEGIE.

Tijdens de pandemie is TikTok één van de populairste social media kanalen geworden van het moment. Hier liggen een boel kansen voor jouw online marketing strategie. In deze blog lees je wat TikTok is en wat het kan betekenen voor jouw bedrijf.

8 tips om jouw LinkedIn profiel optimaal in te zetten.

LinkedIn is een krachtig zakelijk platform. Maar de vraag is “Hoe kan jij je onderscheiden ten opzichte van de rest?” Door jouw profiel juist in te richten zorg je dat je vindbaar wordt voor potentiële werkgevers, nieuwe klanten maar ook voor het LinkedIn algoritme en in Google. Hoe? Wij geven je 8 tips!