Online Marketing Scan

VERBETER JOUW ONLINE MARKETING RESULTATEN MET EEN ONAFHANKELIJKE ONLINE MARKETING SCAN.

Denk je dat jullie nu het meeste uit online marketing halen? En heb je er geen bezwaar tegen dat je hierover een onafhankelijke analyse en advies krijgt? Dan is onze Online Marketing Scan misschien interessant voor jou. 

Maar let op, want onze deepdive analyses en jarenlange ervaring in online marketing is niet voor ondernemers en marketing managers die genoegen nemen met hoe hun online marketing nu gaat. Want als we klaar zijn met dit hele traject, dan zijn jouw online marketing resultaten verbeterd en haal je meer conversies binnen!

mira online marketing scan

Waarom moet je de online marketing scan doen?

Online marketing verandert continu en in het bijzonder de algoritmes. Het is lastig om op de hoogte te blijven en om vervolgens te bepalen welke impact dit heeft op de online marketing inzet die jullie doen. Met onze Online Marketing Scan kijk ik samen met een team van specialisten naar jullie website data, SEO inzet, campagne aanpak en andere belangrijke online marketing onderdelen. Wij bekijken of alles nog bijdraagt aan de huidige algoritmes, of de juiste bezoekers op de website komen en of de campagnes wel bijdragen aan de KPI’s. 

Met onze Online Marketing Scan:

  1. Krijg je een lijst met directe acties die bijdragen aan het verbeteren van jouw online resultaten.
  2. Krijg je advies op online kansen die er voor jou liggen. Antwoorden of oplossingen die je mee kunt nemen naar het MT.
  3. Krijg je input om jouw team en bureaus goed aan te sturen.
  4. Krijg je advies over hoe jullie online het beste meer potentiële klanten kunnen bereiken.
  5. Ga je na het doorvoeren van alle adviezen meer leads, conversies en rendement halen via online.
SEO-diensten

Waar kijken we naar met de Online Marketing Scan?

Als er iets is dat ik de afgelopen jaren geleerd heb, is dat bij online marketing alles aan elkaar verbonden is. De website is de spin in het web waar alle kanalen omheen hangen. Maar de resultaten van al die losse kanalen hebben ook weer effect op elkaar. Om online echt te groeien, moeten we breder kijken dan enkel èèn onderdeel. Om voor jou te onderzoeken waar je online kunt verbeteren, kijk ik bijvoorbeeld naar de onderstaande onderdelen.

ONLINE CONCURRENTIE POSITIE

Je weet met deze analyse hoe makkelijk of moeilijk het voor jullie is om online de concurrentie aan te gaan. Hierbij kijken we naar jullie directe concurrenten en naar die partijen die Google kwalificeert als jullie concurrentie op basis van content.

WEBSITE ANALYSE

Wat vertelt jullie website data ons? We nemen de websitegebruikers en hun gedrag op jullie website onder de loep. We bekijken de prestaties van jullie belangrijkste pagina’s. En beoordelen hoe effectief de website is om de doelen te halen. 

SEO-ANALYSE

Wordt SEO nu optimaal ingezet? We analyseren de website en SEO-data op verschillende onderdelen, zoals techniek, content en ranking. We kijken naar verbeterpunten, maar ook of de prestaties naar behoren zijn. 

SEA-ANALYSE

Met de SEA analyse bekijken we of jouw SEA nog up-to-date is en deze optimaal ingezet wordt. Zodat je tegen meer conversies binnen gaat halen tegen minder kosten.

ANALYSE ANDERE ONLINE KANALEN

Wij nemen jouw belangrijkste online marketing kanalen onder de loep. Zoals jullie socials (organisch en paid) en jullie e-mailmarketing inzet. Zodat je een compleet beeld hebt van de status en kansen van jullie inzet. 

ZOEKWOORDENANALYSE

Om straks echt het verschil te maken, bekijken we niet alleen de huidige inzet en de losse kanalen. We onderzoeken ook waar jullie kansen liggen met zoekwoorden. Jullie online concurrentie positie is hiervoor leidend. 

Ik hoor je denken: “Leuk deze inzichten, maar ik ben niet geholpen met alleen inzichten.” Dat komt goed uit, want het laatste wat ik wil is dat je een document hebt dat in de la beland. Waar uiteindelijk niets mee gebeurd. Daarom voeren we niet alleen de analyses van de Online Marketing Scan uit. Ik zal er voor je zijn tijdens de zes stappen van dit proces. Zodat de belangrijkste bevindingen ook echt doorgevoerd worden en jouw online resultaten verbeteren. Ik ondersteun jou en jouw team bij elke stap!

Online Marketing Scan infographic Versie 1

Waarom RED IVY?

plug a nd play red ivy

Een sparringspartner.

Allereerst, we werken niet met projectmanagers. Je schakelt direct met Mira of mij zodat je een sparringspersoon hebt op niveau. Iemand die weet waar je tegenaan loopt als eigenaar, directeur of marketing manager. Die je helpt met die informatie die je nodig hebt voor het MT.

teamplayer red ivy

Een teamplayer.

We voelen ons onderdeel van jouw team. We lopen graag mee over de werkvloer. Hierdoor wordt de drempel voor jouw team lager om met ons te sparren over uitdagingen en mogelijkheden en komen we samen tot het beste online advies. Als “externe collega” gaat kennisoverdracht soepeler en groeit de online kennis in jouw team.

houvast red ivy

Full funnel marketing.

Met online marketing maken we het verschil door de verschillende kanalen, campagnes en activiteiten aan elkaar te knopen. Dit doen we op basis van de online marketing funnel met de lagen see, think, do en care. Hierbij werken we data gericht.

unieke aanpak red ivy

Houvast.

We werken volgens bewezen processen en brengen structuur aan in jouw online marketing aanpak. Zodat de wijzigingen in de online marketing inzet blijvend zijn en belegd zijn binnen jouw team.

Maatwerk om er een succes van te maken:

Mijn ervaring is dat elk bedrijf anders is. Om er voor te zorgen dat onze Online Marketing Scan helemaal aansluit op jouw situatie en jouw wensen, kom ik graag eerst met je in contact om hier meer over te horen. Zodat ik je een op maat gemaakt voorstel kan geven. Waar jij echt mee geholpen bent en jou en jouw team een goede start in het nieuwe jaar geeft. Vul hieronder het formulier in of neem even contact met mij op. Ook als je nog vragen hebt!

  • Bijvoorbeeld: +31 6 12 34 56 78

  • Wij gaan vertrouwelijk om met jouw gegevens (zie privacy statement).
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mira Ahles

Eigenaar & Head of Digital Strategy

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met me op!

+31 6 20 10 02 03

mira@redivy.nl

Veelgestelde vragen

1. Wie gaan de Online Marketing Scan uitvoeren?

De scan wordt uitgevoerd door mij en mijn team van specialisten. Ik ben jouw aanspreekpunt en betrokken bij alle onderdelen van de Online Marketing Scan. Bij specifieke onderdelen schakel ik onze specialisten in. Zoals een Google Ads specialist, een SEO specialist, een Social Ads specialist en een CRO specialist. Zodat je de juiste kennis en ervaring beschikbaar hebt voor elk onderdeel. 

2. Moet ik toegang geven tot mijn tools en data?

Als je echt de juiste inzichten en optimalisaties wil weten, dan hebben we toegang nodig tot jullie Google Analytics en de verschillende online kanalen. Met alleen publiek beschikbare data maken we namelijk niet het verschil. Maar wees gerust; wij tekenen vooraf een opdrachtbevestiging waarin wij er ook voor tekenen dat wij geheel vertrouwelijk met jullie data en informatie omgaan. Na dit proces kan je onze toegang ook gelijk weer intrekken! En om het je makkelijk te maken, stuur ik vooraf een duidelijke handleiding toe over hoe je ons toegang geeft tot de meest voorkomende online kanalen.

3. Hoelang duurt het tot jullie de scan opleveren?

Dit is natuurlijk afhankelijk van de omvang van jullie inzet. Hoeveel data moeten we bekijken en op hoeveel kanalen zoomen we in? Gemiddeld zit er tussen het verkrijgen van alle toegang en het persoonlijk toelichten van de resultaten 2 tot 4 weken.

4. Kan ik de online marketing scan gebruiken voor mijn marketing strategie?

Jazeker! De inzichten die deze scan je geeft, is voer voor jouw marketingplan. De scan geeft je namelijk objectieve kennis over welke onderdelen echt scoren en waar er nog winst te behalen is. Waar je misschien meer in moet investeren, of juist waar je beter mee kunt stoppen. Standaard ontvang je ook een concrete quick win actielijst die je kunt gebruiken voor jouw marketingplan. Ook kunnen we een deel van mijn begeleidende uren (stap 6 van het proces) gebruiken om samen te sparren over de prioritering van deze online verbeterpunten en welke onderdelen het meeste effect hebben binnen jouw strategische keuzes.

5. Moet ik alle onderdelen van de scan afnemen of kan ik hierin keuzes maken?

De Online Marketing Scan wordt op maat gemaakt naar jouw unieke situatie. Rekening houdend met de uitdagingen waar jij voor staat en de online inzet die jullie nu doen. Op deze manier zorg ik ervoor dat we het beste resultaat gaan halen zodra de bevinden geïmplementeerd worden.