LinkedIn training
InHouse Social Selling training
Wil je dat jouw sales afdeling meer sales binnen haalt? Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen. Jouw verkopers en account managers staan zelf centraal in dit proces. Zij delen hun persoonlijke kennis via specifieke social mediakanalen (vaak LinkedIn) en bouwt daar aan hun relaties met prospects via content. Met onze InHouse Social Selling training helpen wij jouw sales team om dit zelf actief toe te passen.
Met deze maatwerk training over Social Selling op LinkedIn leren de deelnemers hun eigen persoonlijkheid i.c.m. de kennis en doelstellingen van de organisatie te vertalen naar LinkedIn content en hoe je hier het maximale uit haalt. Je leert dus alles over het algortime van LinkedIn, hoe je op gaat vallen tussen alle andere berichten op LinkedIn en hoe jouw collega’s hier meer uit kunnen halen. Wij leren jullie alles over wat je moet weten om succesvol content in te zetten op LinkedIn en om jullie obstakels weg te nemen. Zodat iedereen actiever wordt op LinkedIn.
Na de training
- Zijn alle deelnemers op de hoogte van de belangrijkste elementen van het content-algoritme van LinkedIn.
- Iedereen begrijpt het belang van personal branding op LinkedIn en kan actief aan de slag gaan met het ontwikkelen van zijn of haar eigen personal brand.
- Weten de deelnemers hoe ze relevante en succesvolle content op LinkedIn kunnen maken en publiceren.
- Worden de deelnemers gestimuleerd om concreet aan de slag te gaan met de geleerde stof op LinkedIn.
- Hebben de deelnemers concrete tips ontvangen om het maximale te halen uit hun eigen berichten, polls en blogs.
Voor wie:
Onze Social Selling training is speciaal ontworpen voor teams binnen organisaties die willen profiteren van een effectieve aanwezigheid op LinkedIn. Denk aan account managers, verkoopmedewerkers, recruiters, marketeers, managers en directeuren.
Wij bieden deze InHouse training zowel online aan of op jullie eigen locatie. De training kan gegeven worden per team, of juist gemixt. Wij zorgen er in ieder geval altijd voor dat de training aanslaat bij jullie organisatie en doelstellingen. Met concrete voorbeelden en tips! Om voldoende aandacht te kunnen geven aan alle deelnemers is er een maximum van 16 deelnemers per training. Wil je een gepersonaliseerde leerervaring? Dan kunnen we ook aan de slag met kleinere groepjes. Bijvoorbeeld voor jullie directie of senior management.
De training bestaat uit:
Onze complete training biedt een uitgebreid programma aan, inclusief verschillende elementen om jouw LinkedIn-vaardigheden te verbeteren.
- Het begint met voorbereidende opdrachten, waaronder een handige checklist met tips voor het optimaliseren van je LinkedIn-profiel.
- Daarnaast bevat het programma informatie en huiswerkopdrachten gericht op personal branding, employee advocacy, en het belang van beide binnen Social Selling.
- Een reeks korte video’s, elk van maximaal 6 minuten, legt de verschillende aspecten van LinkedIn uit, zoals het optimaliseren van je profiel, het uitbreiden van je netwerk, het opstellen van berichten, opiniepeilingen en artikelen.
De online training duurt 2 uur, bij de training op locatie gaan we uit van 2,5 uur. Deze training wordt gegeven door twee ervaren trainers, die de focus leggen op het uitleggen en toepassen van de materie. We zorgen ervoor dat alle deelnemers dezelfde basiskennis hebben door te verwachten dat ze de voorbereidende opdrachten hebben voltooid. Tijdens de training is er interactie met de deelnemers om concrete toepassingen te bespreken. We maken de training op maat voor jullie, waarbij we gebruik maken van voorbeelden uit jullie branche. Tegen een meerprijs kan de training worden gegeven in het Engels. En bij afname van meerdere trainingen kan er in overleg een korting worden verrekend.
Na de training ontvangen alle deelnemers een aantal weken een mail van ons met aanvullende tips. Om nog meer uit LinkedIn te halen. Zo blijft de aandacht op dit onderwerp maximaal gestimuleerd zodat de kansen nog meer vergroot worden om actiever te worden op LinkedIn. Optioneel zijn onze trainers beschikbaar om (gedurende een periode) extra 1-op-1 ondersteuning te geven aan alle of een aantal deelnemers. Dit helpt ervoor te zorgen dat iedereen daadwerkelijk actie onderneemt op LinkedIn, eventuele persoonlijke belemmeringen worden weggenomen en specifieke vragen worden beantwoord. We streven ernaar om een volledig ondersteunend en persoonlijk leertraject te bieden, zodat deelnemers het meeste halen uit hun LinkedIn-ervaring.
Trainers
Mira Ahles is een ervaren digitaal strateeg die haar expertise inzet o.a. voor merken als De Telegraaf, Kruidvat, Randstad, EyeWish, Privé en Vrouw. Mira kan je alles leren over het algoritme van LinkedIn en hoe je er met jouw eigen unieke kenmerken (jouw eigen personal brand) hier het maximale uithaalt. Met haar energieke en motiverende stijl inspireert Mira haar deelnemers om het beste uit zichzelf te halen. Haar passie voor online marketing is duidelijk zichtbaar, en ze is toegewijd aan de groei en vooruitgang van haar deelnemers.
Cindy Adriaansen was met haar Social media trainingsbureau één van de grondleggers van het toepasbaar maken van Social media voor bedrijven binnen Nederland. Denk hier bij aan Dell, Postcode Loterij, Payt, E.ON, Pabo, Randstad en Christine le Duc. Social media heeft dan ook geen geheimen voor Cindy. Met haar kennis en ervaring van Social media en het geven van trainingen heeft zij een scherp oog voor de behoeften van haar deelnemers en past haar trainingen daar op aan. Cindy zorgt ervoor dat haar trainingen een blijvende impact hebben op de professionele groei van haar deelnemers.
Marloes Kochi is een LinkedIn specialist die erop gefocust is om het maximale uit LinkedIn te halen met content. Dit doet zij o.a. voor Randstad, TempoTeam, Yacht, BMC, Scrum Company en Organize Agile. Marloes heeft het vermogen om complexe concepten eenvoudig en begrijpelijk uit te leggen. Dit maakt haar een waardevolle bron van kennis voor alle deelnemers van deze social selling training.