SEA Case: Vaatgezondheidscentrum Nederland (VGCN) is een kliniek met meer dan 25 jaar medische praktijkervaring en is gespecialiseerd in Chelatietherapieën. Daarnaast geldt er binnen de sector gezondheidszorg en geneesmiddelen specifieke richtlijnen voor online adverteren. Denk hierbij aan de verkoop en geneesmiddelen die specifieke stoffen bevatten, ongeautoriseerde apotheken, reclame op de verkoop van geneesmiddelen op recept en speculatieve medische behandelingen. Daarnaast zijn deze richtlijnen ook nog eens specifiek per land.
De SEA opdracht
VGCN gaf ons de opdracht of we de huidige SEA-campagnes wilden analyseren. Hoewel ze zagen dat er wel wat verkeer op de website binnen kwam via SEA, waren zij benieuwd naar onze expertise en of er verbetering mogelijk was in hun huidige campagnes. Hierbij rekening houdende met het maandelijkse budget en de richtlijnen en restricties die gesteld worden aan de medische sector.
Wat hebben we gedaan qua SEA?
- Er is een zoekwoorden onderzoek gedaan naar zoekvolumes, concurrentie en de beste combinaties hierin
- Er is gekeken naar de huidige inzet van zoekwoorden, welke zoekwoorden kosten in verhouding meer per click en welke zoekwoorden een hoge CTR hebben.
- Kansrijke zoekwoorden die ontbraken in de set-up zijn toegevoegd aan de campagnes.
- We hebben ontbrekende match-typen van specifieke zoekwoorden toegevoegd om zo relevant mogelijk te zijn. Hierdoor nam het aantal impressies af, maar werden deze impressies vele malen relevanter voor VGCN.
- We hebben de huidige campagne stopgezet en per onderwerp een nieuwe campagne en bijbehorende advertentiegroepen opgezet. Dit stelt ons in staat om advertenties zo relevant mogelijk te maken.
- We hebben nieuwe advertentieteksten geschreven die specifiek aansluiten bij de zoekwoorden in de verschillende advertentiegroepen.
- We hebben relevante sitelink en highlight extensies toegevoegd aan de advertenties, waardoor de CTR sterker toeneemt.
“Door de verbeteringen die RED IVY in de SEA-campagnes van VGCN heeft doorgevoerd zien we een enorme toename in het aantal gebruikers op de website. We zijn heel blij met het feit dat we zonder extra kosten per maand, nu zoveel meer uit de campagnes halen.”
Het resultaat
GEM. CPC
-52%
CTR
+10,83%
Clicks
+94%
"Bovenstaande KPI’s zijn gerealiseerd met hetzelfde maandelijkse budget. Dit onderstreept het belang van een goede campagneopzet. Door campagnes op een juiste manier te structureren en in te richten, zorgt dat voor een optimale relevantie tussen keywords, advertenties en landingspagina’s. Hierdoor kan je als bedrijf veel meer resultaten halen uit je mediabudget."
Ook meer uit je SEA-campagnes halen?
Aan de slag met relevante advertenties, meer traffic en conversies? Wij helpen je graag! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen realiseren?