Vier redenen om te adverteren op brandname.

Goede redenen om op je eigen merknaam te adverteren

Je bent trots op je merk en op je merknaam. Daarom adverteer je er ook mee. Iedereen die organisch jouw website binnenwandelt en blijft hangen is top. Want je wilt gevonden worden, je wilt je klanten helpen. Maar niet dat de concurrent met jouw goede naam aan de haal gaat om deze aardige mensen weg te lokken.

1. Als je naam wordt gebruikt door de concurrent

Dan zorgt jouw spetterende SEA campagne ervoor dat de concurrent meer moet gaat betalen per klik. Want de gebruiker ziet al snel dat ze op een verkeerde online plek beland zijn. Dus smeren ze hem weer en tikken opnieuw de zoekopdracht in. Deze flitsbezoekjes worden voor de concurrent financieel snel oninteressant.

Dus dát is al één goede reden om aan de slag te gaan met SEA en dus op jouw merknaam te adverteren.

2. Op je merknaam adverteren loont

Heb je een goed campagne? Dan krijg je een hoge kwaliteitsscore van Google want de gebruiker blijft op jouw website wél hangen, klikt misschien door of schrijft zich in voor een nieuwsbrief. En dat scheelt jou geld. Google zet de gebruiker namelijk op de eerste plaats. Gebruiker tevreden, Google tevreden en jij wordt beloond. En de concurrent die jouw merknaam gebruikt dus niet.

3. Specifiek adverteren

Nog een reden is dat je heel specifiek kan adverteren. Denk aan een aanbieding die jij op een bepaald moment aan de man of vrouw wil brengen. Technisch gesproken: je call to action kan een heel andere omschrijving zijn dan de beschrijving in de organische zoekresultaten. En daarmee kan je meerdere vliegen in één klap slaan.

RED IVY SEA en SEO in zoekresultaten

4. Nummer één!

Sta je al op nummero uno in organische resultaten? Geweldig. Laat dan wel je advertentie staan. Google heeft namelijk onderzoek gedaan naar adverteerders die ook op één stonden in organische zoekresultaten. Daarom zetten deze ondernemers hun advertentie stop. Maar vervolgens ontvingen ze de helft minder kliks dan toen ze nog wel adverteerden. Kortom: een combinatie is het allerbeste: SEO en SEA hand in hand. Als je tenminste op de eerste plaats wil komen en blijven. 

Start gratis met je SEA onderzoek

Adverteren is één van de onderdelen binnen SEA waarmee je jouw ranking en het organische verkeer kunt beïnvloeden. Ben je benieuwd geworden naar de prestatie van jouw campagnes? Vraag de gratis SEA scan aan.

Geschreven door Michel Hoksberg

Sr. SEA Specialist bij RED IVY

brandname conversie optimalisatie conversies Google Google Ads kwaliteitsscore merknaam SEA