Kenniscentrum online marketing

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO, SEA, Content marketing, zoekwoorden of social media. Download gratis onze e-books, whitepapers of checklists.

SUCCESVOL AI TOEPASSEN VOOR BETERE SEO-RESULTATEN? DOE DEZE 3 DINGEN.

Nu de cookieless era nadert, zie ik steeds meer organisaties hun aandacht verschuiven richting hun SEO-inzet. AI hiervoor gebruiken biedt veel kansen, maar brengt ook wat risico’s met zich mee als je naar de resultaten voor SEO kijkt.

AI en SEO banner

Generatieve AI en SEO: wat moet je nu wel en niet doen?

Maak je al gebruik van ChatGPT voor SEO-doeleinden? Slim, want dit kan erg handig zijn. Maar let wel op hoe je het precies inzet, aangezien de zoekmachines (en in het bijzonder Google) niet alles leuk vinden aan de inzet van generatieve AI. Klik verder en lees meer over de inzet van AI binnen SEO; de kansen en waar je op moet letten.

LAAT SEO SEN SEA SAMENWERKen

SEO en SEA verschillen, maar met deze 5 tips laat je ze samenwerken!

Het zijn twee van de meest gebruikte kanalen binnen online marketing: SEO en SEA. Meestal worden ze los van elkaar ingezet, maar het is interessant om ze te laten samenwerken om optimaal aanwezig te zijn binnen Google. In dit artikel neem ik je mee door het landschap van SEO en SEA, waarbij ik de belangrijkste kenmerken, voordelen en toepassingen van beide methoden belichten.

de 10 beste seo tools

De 10 Beste SEO-tools die jou gaan helpen met SEO.

De organische vindbaarheid van jouw website hangt af van vele factoren. Er zijn meer dan 200 ranking factoren die bepalen welke website op welke positie in Google komt te staan. SEO optimaal uitvoeren kan intensief zijn. Kom er hier achter wat de 10 beste SEO-tools zijn om te zien hoe jij scoort op bepaalde factoren maar ondertussen ook tijd kunt besparen.

wat is google mijn bedrijf

Wat kan Google Mijn Bedrijf voor mijn organisatie betekenen?

In deze blog van Google Mijn Bedrijf (GMB) leggen we je uit wat Google Mijn Bedrijf nu precies is en wat het kan betekenen voor jouw organisatie. Ook vertellen we de redenen waarom het niet mag ontbreken in jouw marketingstrategie en tot slot een aantal tips om jouw GMB te optimaliseren.

seo trends header

De belangrijkste SEO trends voor 2023.

Google is altijd in ontwikkelingen. Hier komt dus ook bij kijken dat er in 2023 weer een aantal SEO trends en ontwikkelingen zijn bijgekomen. Het toenemende belang van gebruikersgedrag, voice search en structured data zijn voorbeelden van belangrijke SEO-thema’s in 2023. Lees snel verder.

interne links zijn belangrijk voor seo

Waarom interne links belangrijk zijn voor SEO.

Interne links worden nog vaak gezien als een ondergewaardeerde SEO-tactiek. Het is vaak niet duidelijk waarom interne links juist belangrijk zijn voor zowel SEO als voor CRO. In deze blog lees je waarom het bijdraagt aan een betere sitenavigatie en het verhogen van het aantal conversies.

SEO ontwikkelingen in 2022: wat kunnen we verwachten?

Welke updates in Google's algoritmes staan ons in 2022 te wachten? Waar kun jij nu al op inspelen met content en techniek? Lees de blog!

Alles wat je moet weten over linkbuilding.

Heb je al eens iets gehoord over linkbuilding, maar weet je niet wat het is? In dit artikel delen wij wat je moet weten over linkbuilding.

Welke Google updates kunnen we in 2021 verwachten?

Google verandert haar algoritme: Dit is wat je moet weten.

De Google Core Web Vitals update is er niet voor niets. Google studies tonen namelijk aan dat bijna een kwart van website bezoekers langer blijven hangen als je website voldoet aan de minimale Core Web Vitals vereisten. Reden om dit snel op te pakken dus.

12 Tips voor het schrijven van spetterende SEO blogs.

Je weet dat SEO belangrijk is voor jouw website of webshop en dat je met SEO content aan de slag moet. Content waar specifieke zoekwoorden in terug komen en helpt om hoger in Google te komen. Maar SEO schrijven is ook best specifiek. Hoe? Wij geven je 12 concrete tips!

Het SEO speelveld is complexer geworden: van 3 naar 6 pijlers.

Google laat relevantie steeds meer meewegen in het zoekalgoritme. Hierdoor verandert er van alles binnen content, techniek en linkbuilding én zijn er drie pijlers bijgekomen. Het is tijd voor een nieuwe aanpak!