Waarom tekst niet belangrijk is bij social advertising?
Een steengoede social media advertentie is goud waard. Logisch dat je daar veel aandacht aan besteed. Het speuren naar het juiste plaatje en de juiste tone of voice, gevatte zinnen, misschien een woordgrapje. Maar wat nou als ik vertel dat de tekst die boven jouw afbeelding staat helemaal niet zo belangrijk is.
Haal meer resultaat uit je social advertising met deze vier onderdelen.
Je wil het beste resultaat uit je social advertising campagnes halen. En je weet dat je daarom de juiste mensen moet bereiken. Maar hoe doe je dat? In dit blog leer je de vier onderdelen die ervoor zorgen dat jouw campagnes zorgen voor de optimale resultaten.
Meer brand awareness met branded gifjes en stickers.
Gifjes en stickers. Grappige, korte fragmenten die we laagdrempelig met elkaar kunnen delen. Het gebruik van gifjes is vooral binnen social media. Toch zie je gifjes steeds vaker terugkomen op verschillende kanalen. Branded gifjes dragen onder andere bij aan het vergroten van de brand awareness. Lees de blog en ontdek meer over het gebruik van branded gifjes!
Inhakers: Succesfactoren om briljant in te haken.
Meer bereik, meer engagement én een positieve associatie met jouw merk? Zet in op inhakers! Uit onderzoek blijkt namelijk dat posts die inhakers bevatten 3x zo vaak gedeeld worden dan andere posts. Is succes gegarandeerd bij inhakers? Nee zeker niet! Deze factoren zorgen voor een klapper van een inhaker.